W tym roku Ustka nie tylko zachęca turystów do zostania mistrzami, ale i sama bierze udział w wielkich światowych mistrzostwach. I tak, uczestnicząc w Festiwalach International Committee of Tourism Film Festivals CIFFT, film „Zostań mistrzem wypoczynku” zdobył nagrodę 21 edycji prestiżowego Festiwalu The Golden City Gate, który co roku odbywa się przy Targach ITB w Berlinie oraz nagrodę na XVI FilmAT Festival w Warszawie – festiwalu filmów turystycznych i korporacyjnych.
Teraz przyszedł czas na podsumowanie tegorocznego konkursu na najlepsze filmy turystyczne świata.
CIFFT od 1989 roku konsekwentnie promuje innowacje i kreatywność w branży Travel Video Marketing. Ideą przedsięwzięcia jest pomoc markom turystycznym miejsc, produktów i usług w osiąganiu jak najlepszych efektów w komunikacji audiowizualnej. CIFFT co roku nagradza twórców i producentów najlepszych strategii videomarketingowych. Festiwale filmowe organizowane przez CIFFT powstają przy współpracy m.in. UNWTO (Światowa Organizacja Turystyki) i ETC (Europejska Komisja ds. Podróży).
Filmy oceniane są przez międzynarodowe jury, m.in. pod kątem kreatywności, oryginalności i efektów wizualnych. Zdobyte nagrody zamieniane są na punkty, które dają dostęp do rankingu CIFFT. Filmy pogrupowane są w sześciu kategoriach: miasta, regiony, kraje, usługi turystyczne, produkcje turystyczne oraz niezależne produkcje.
W tegorocznej edycji jedynym reprezentantem naszego kraju na festiwalach była Ustka, z filmem „Ustka-become the master of leisure”.Ostatecznie Ustka zajęła bardzo wysokie 8 miejsce w kategorii „miast turystycznych”. Ponadto film zrealizowany przez Miasto Ustka zajął 4 miejsce w głosowaniu publiczności (CIFFT “People’s Choice” Award).
W mediach społecznościowych oraz na platformach videosharingowych You Tube oraz Vimeo spot obejrzało już ponad 0,5 miliona osób. Spot był także emiotowany w telewizji.