Jak wygląda pusta plaża zimą i co można na niej znaleźć? Dlaczego plastikowe jednorazówki są groźne dla morza? Co my wszyscy możemy zrobić, by chronić naszą planetę przed całkowitym zaśmieceniem? Bank Credit Agricole i EFL wraz z ekologiem Dominikiem Dobrowolskim zapraszają na wystawę zdjęć zorganizowaną w ramach akcji Bałtycka Odyseja.

 Bałtycka Odyseja to pierwsza tego typu akcja edukacyjna w Polsce. Wolontariusze Credit Agricole i EFL, a także mieszkańcy nadmorskich miejscowości, pracownicy parków narodowych, harcerze i turyści z całej Polski wspólnie maszerują po plaży – od Świnoujścia do Piasków na Mierzei Wiślanej. 500-kilometrowa trasa podzielona jest na dziesięć etapów. Co miesiąc, w wybrany weekend, uczestnicy akcji przechodzą i sprzątają około 50 kilometrów plaży, a przy okazji edukują i wyjaśniają na czym polega problem plastiku w wodzie.

Najciekawsze śmieci zebrane w czasie akcji sfotografował artysta Dobromił Nosek. Można je obejrzeć na plenerowej wystawie pt. „Bałtycka Odyseja”, która prezentowana jest w Ustce, na ul. Wyszyńskiego (przy dojściu do ulicy Pogodnej), od 13 do 28 czerwca.

– Mieszkańcy i turyści mogą zobaczyć autentyczne „skarby” Bałtyku, które zebraliśmy na plaży. Każdy taki „skarb” jest bezwartościowym odpadem pozostawionym przez kogoś dla następnych pokoleń. Przerażające jest to, ile takich śmieci zalega w wodzie, na plaży i na wydmach – mówi ekolog Dominik Dobrowolski.

Przed rozpoczęciem 6. etapu marszu, z Łeby do Władysławowa, organizatorzy akcji przygotowali dodatkową atrakcję. W piątek 12 czerwca o godzinie 16:00 rozpocznie się Łebinar z Łeby – internetowe spotkanie z uczestnikami marszu, a także ekspertami współpracującymi z Bałtycką Odyseją.

Aby zarejestrować swój udział w Łebinarze wystarczy kliknąć tutaj: https://creditagricole3.clickmeeting.pl/baltycka-odyseja-lebinar-z-leby/register

– Postanowiliśmy podsumować nasze dotychczasowe osiągnięcia i pochwalić się sukcesami. Będziemy rozmawiać na żywo, więc każdy kto do nas dołączy będzie mógł komentować, zadawać pytania, rzucać pomysły – zachęca Przemysław Przybylski, dyrektor komunikacji Credit Agricole, odpowiedzialny również za koordynację aktywności CSR banku.

Organizatorami Bałtyckiej Odysei są: Dominik Dobrowolski, bank Credit Agricole oraz spółka EFL, a akcja jest częścią szerszej kampanii edukacyjnej #mniejplastiku